Een sterk werkgeversmerk trekt talent makkelijker aan

Waarom koop je een wasmachine bij Coolblue? Waarom word je blij van een nieuwe iPhone? En hoe kan het dat Tesla in staat is de automarkt op te schudden? Natuurlijk is het product of de dienstverlening goed, of in ieder geval concurrerend. Maar het merk en de bekendheid daarvan speelt ook een belangrijke rol. Dat is bij werkgevers niet anders.

Ik wil een employer branding scan

Laat je organisatie zien

Organisaties als ASML, LUMC, de Efteling en het ministerie van OCW lijken geen moeite te hebben met de werving van nieuwe medewerkers. Dit danken zij aan hun sterke werkgeversmerk (employer brand). Een sterk werkgeversmerk is authentiek, durft zich uit te spreken met enkele kernwaarden en spreekt talenten aan die overeenkomen met deze kernwaarden. Een organisatie van de toekomst kiest niet alleen voor talent dat beschikt over de juiste vaardigheden, zij kiest voor talent dat overeenkomt met de kernwaarden van de organisatie. Want alleen dan maak je een duurzame match. Een match die leidt tot een waardevolle bijdrage aan jouw organisatie en langdurig werkgeluk.

Identiteit en imago moeten aansluiten

We spreken van een sterk werkgeversmerk als de identiteit en het imago naadloos op elkaar aansluiten. De identiteit gaat over wie je als organisatie bent. Denk aan een missie, visie en kernwaarden, maar ook de werksfeer en organisatiecultuur. De identiteit is voelbaar voor eigen medewerkers, maar onzichtbaar voor mensen buiten de organisatie. Daarom wil je de identiteit beet pakken en doorvertalen naar je werkgeversimago. Zo voelen de juiste talenten zich aangetrokken tot jouw organisatie en worden hun merkassociaties bevestigd als ze in dienst treden.

Employer branding scan

Jeij maakt met de employer brand scan inzichtelijk hoe het ervoor staat met jouw employer brand.

Informeer mij over de mogelijkheden

Afbeelding

Analyse werkgeversidentiteit

Wat zijn de missie, visie en kernwaarden van jouw organisatie? Hoe is de organisatiecultuur en hoe ervaren medewerkers dit? Met een analyse en onderzoek brengen we jouw werkgeversidentiteit in kaart.

Afbeelding

Analyse werkgeversimago

Ben je in staat om jouw werkgeversidentiteit om te zetten in een werkgeversimago? Met een analyse van de huidige communicatie en branding brengen we in kaart wat het veronderstelde imago van jouw organisatie voor potentiële werknemers is.

Afbeelding

Adviesrapport

In het adviesrapport laten we zien of identiteit en imago op elkaar aansluiten of dat er sprake is van een GAP. Op basis daarvan adviseren we hoe je het werkgeversmerk van jouw organisatie versterkt.

Aan de slag met jouw werkgeversmerk

Het bouwen aan de sterk werkgeversmerk is een lange termijn investering. Om daadwerkelijk aan de slag te gaan met jouw werkgeversmerk adviseren wij om de samenwerking op te zoeken met de afdeling marketingcommunicatie en/of een reclamebureau met employer branding als specialisme. De klanten van Jeij kunnen gebruikmaken van het marketing en communicatie adviesbureau binnen Driessen Groep. Dit bureau werkt uitsluitend voor de Driessen Groep organisaties en haar relaties en heeft meer dan 25 jaar ervaring in (employer) branding.

Heb je een vraag over employer branding?

Neem dan contact op met Malou.

Afbeelding

Stel je vraag

* verplicht veld

Ik wil een employer branding scan

Met deze scan krijg je inzicht in hoe het ervoor staat met jouw employer brand. Je aanvraag is vrijblijvend en wij nemen altijd eerst contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.

Eventueel je opmerking of vraag