Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van relevante ontwikkelingen, events en publicaties.

Webinar: Hoe vind en behoud ik medewerkers als overheidsorganisatie?

Vaste mensen vinden én behouden. Een herkenbare uitdaging die terugkomt bij veel overheidsorganisaties blijkt uit ons recent onderzoek. Door de arbeidsmarktkrapte en een hoog personeelsverloop is het extra moeilijk om vaste medewerkers aan te trekken om bijvoorbeeld inhuur te vervangen of groei van de organisatie te realiseren. En als je dan de juiste medewerker hebt gevonden, hoe behoud je die dan en zorg je ervoor dat je een interessante werkgever bent en blijft?

Employer branding

Om het juiste talent aan te trekken dat bij jouw organisatie past, is een sterk werkgeversmerk cruciaal als onderdeel van je gehele kandidaat- en medewerkersreis. Uit onderzoek is gebleken dat dit niet alleen leidt tot meer maar ook tot kwalitatief betere sollicitanten.

Een efficiënt medewerkersproces

Om medewerkers te vinden én behouden is het belangrijk dat het gehele medewerkersproces klopt. Dit proces start bij het vinden van de juiste kandidaat en stopt niet bij een match op vaardigheden. Een match op de juiste competenties, een goede onboarding en ondersteuning van de ontwikkeling van medewerkers zijn hierin belangrijker dan ooit. Want dat samen leidt tot een duurzame match: langdurig werkgeluk voor de medewerker en bijdragen aan de doelen van jouw organisatie.

Tijdens dit webinar vertellen Jeij-collega’s Malou Bruil, recruitment marketeer, en Semir Vergun, adviseur werving & selectie, je alles over hoe je de juiste medewerkers voor jouw overheidsorganisatie vindt én behoudt. Na dit webinar weet je:

  • Op welke manier een sterk werkgeversmerk bijdraagt aan het vinden en behouden van de juiste kandidaten;
  • Tips en tricks hoe de juiste mensen solliciteren op jouw vacatures;
  • Hoe een goede analyse van competenties bijdraagt aan een duurzame match;
  • De stappen die aandacht nodig hebben om medewerkers te behouden.

Gerelateerde artikelen